Όλα είναι θέμα ιμάντα!

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΣΧΟΙΝΙΟΥ!

Η κάλυψη της απόστασης του ενός χιλιομέτρου δεν είναι τεράστιο κατόρθωμα, εκτός εάν αυτό πρόκειται να γίνει με μία μοναδική διαδρομή του ανελκυστήρα. Το μυστικό κρύβεται στα σκοινιά.

Εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνονται σπουδαία, μοιάζουν με επίπεδα κομμάτια μαύρης γλυκόριζας. Αλλά το υπερελαφρύ UltraRope™ της ΚΟΝΕ συνιστά μια εντελώς καινούργια προσέγγιση όσον αφορά την ανύψωση ανελκυστήρων. Με πυρήνα από ανθρακόνημα και καλυμμένος από μια μοναδική επίστρωση υψηλής τριβής, ζυγίζει μόνο το ένα πέμπτο ενός παρόμοιου συμβατικού ατσάλινου συρματόσχοινου.

«Δεν θα το φανταζόσαστε, αλλά το βάρος του συρματοσχοίνου επηρεάζει τα πάντα», αναφέρει ο Tomio Pihkala, Υπεύθυνος Τεχνολογίας της KONE. «Εάν υπάρχει ελαφρύτερο σκοινί, μπορεί να υπάρχει μικρότερο και ελαφρύτερο αντίβαρο και μεταλλικό πλαίσιο. Αυτό σημαίνει ότι η συνολική κινούμενη μάζα μειώνεται», εξηγεί.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, μια διαδρομή ανελκυστήρα άνω των 500 μέτρων, ας πούμε μια διαδρομή 100 ορόφων. Χρησιμοποιώντας τη συμβατική τεχνολογία, αυτό θα σήμαινε ότι το βάρος των κινούμενων μαζών θα κυμαινόταν περίπου στα 27.000 kg, που είναι σαν να βάζεις 10 off-road οχήματα μέσα σε ένα φρεάτιο και να τα μετακινείς κατά μήκος του ανελκυστήρα.

Το UltraRope™ της ΚΟΝΕ, όμως, μειώνει το βάρος σε περίπου 13.000 kg το οποίο ισοδυναμεί με 4 off-road οχήματα. Η μείωση αυτή σημαίνει ότι οι χρήστες θα είναι σε θέση να μετακινούνται από το ισόγειο στο ρετιρέ με μία ενιαία και συνεχή διαδρομή, ακόμη και σε ένα κτίριο ύψους ενός χιλιομέτρου.

ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΝΕΚΡΟ ΦΟΡΤΙΟ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΦΕΛΗ

Με το UltraRope® της ΚΟΝΕ, όσο πιο ψηλά πηγαίνεις τόσο μεγαλύτερα οφέλη έχεις. Η εξοικονόμηση ενέργειας για μια διαδρομή 500 μέτρων ενός ανελκυστήρα που χρησιμοποιεί το υπερσκοινί UltraRope είναι περίπου της τάξης του 15% συγκριτικά με τη συμβατική τεχνολογία. Για μια διαδρομή 800 μέτρων, η εξοικονόμηση ξεπερνά το 40%.

Αυτό οφείλεται στο ότι η τεχνολογία επιτρέπει τη σημαντική μείωση του νεκρού φορτίου που κινείται προς τα πάνω ή κάτω κάθε φορά που κάποιος εισέρχεται σε έναν ανελκυστήρα ψηλού κτιρίου. Και λιγότερο νεκρό φορτίο σημαίνει λιγότερη κατανάλωση ενέργειας και λειτουργικά κόστη.

Επιπλέον, το ανθρακόνημα ταλαντεύεται σε τελείως διαφορετική συχνότητα σε σχέση με τα περισσότερα οικοδομικά υλικά, καθιστώντας το UltraRope της ΚΟΝΕ λιγότερο ευαίσθητο στην κτιριακή ταλάντευση και παρέχοντας τη δυνατότητα μείωσης των διακοπών λειτουργίας των ανελκυστήρων κατά τη διάρκεια ισχυρών ανέμων και καταιγίδων.

Το ολοκληρωμένο πολυτελές θέρετρο Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη ήταν το πρώτο στο οποίο αντικαταστάθηκαν τα ατσάλινα συρματόσχοινα με τα υπερσκοινιά UltraRope της ΚΟΝΕ. Άλλα, πολύ μεγάλα έργα, όπως ο πύργος Σκάι Τάουερ στο Όκλαντ, στη Νέα Ζηλανδία, και το πρόσφατο πρωτοπόρο κτίριο γραφείων στο Μπρίσμπεϊν με την ονομασία 180 Brisbane, προσαρμόστηκαν επίσης στη νέα τεχνολογία. Δεδομένης της αυξανόμενης αποδοχής του, το UltraRope πρόκειται πλέον να ενσωματωθεί στο ψηλότερο κτίριο στον κόσμο, στον Πύργο Jeddah στη Σαουδική Αραβία.

ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΚΟΥΡΙΑ, ΚΑΜΙΑ ΦΘΟΡΑ

Το UltraRope όχι μόνο διευκολύνει τη μετακίνηση, αλλά και τη συντήρηση, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα. Σε αντίθεση με το ατσάλι, δεν σκουριάζει, δεν παραμορφώνεται ούτε φθείρεται. Η ειδική επίστρωσή του δεν απαιτεί λίπανση, γεγονός που καθιστά τη συντήρηση φιλική και στο περιβάλλον.

Η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του UltraRope της ΚΟΝΕ αποτελεί επίσης άλλο ένα πλεονέκτημα, καθότι δεν είναι εύκολη υπόθεση η αλλαγή συρματοσχοίνου σε ένα ψηλό κτίριο. «Διαθέτουμε ένα συρματόσχοινο το οποίο λειτουργεί, είναι αξιόπιστο και εκπληρώνει τις υποσχέσεις μας», αναφέρει με χαρά ο Pihkala. «Είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης από το οποίο μπορούμε να προχωρήσουμε πάρα πέρα.»

Μοιραστείτε αυτή τη σελίδα

Cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση της λειτουργικότητας του ιστότοπου και για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά την περιήγηση στον ιστότοπό μας. Εάν είστε καλά με αυτό και αποδεχτείτε όλα τα cookies, απλώς κάντε κλικ στο κουμπί "Αποδοχή". Μπορείτε επίσης να διαβάσετε τη δήλωση απορρήτου μας.